Ми живемо у ХХІ
столітті, яке диктує нові шляхи в літературі та культурі. Це зумовлено швидким
розвитком інформаційних технологій. Сьогодні всі говорять про «кліповість
мислення сучасних дітей» і про те, що телевізор – комп’ютер – гаджети витіснили
стару добру книгу. Саме час взяти до уваги сильні сторони візуальної культури.
Комп′ютер та інформаційні технології стали невід′ємною частиною нашого життя.
Тому перед сучасними вчителями – словесниками постає питання, чи зможемо ми,
використовуючи Інтернет, виховати нове покоління та зберегти цікавість до
книги.
Всі ми звикли до
звичайного способу зацікавити книгою - книжкової виставки. Це коли книги
красиво стоять на поличках. Але зараз з'являються все нові і нові форми роботи
в бібліотеках. Спочатку це були віртуальні виставки, а тепер це буктрейлер. Що
ж це таке?
З англійської book -
це книга, trailer - тягач, причіп, призначений для перевезення вантажів.
Дослівний переклад: тягнути книгу на причепі. А простіше кажучи, буктрейлер -
це короткий відеоролик за мотивами книги, кліп по книзі. Основне його завдання
- яскраво і образно розповісти про книгу, зацікавити, заінтригувати читача,
спонукати до читання.
За кордоном
буктрейлери з'явилися в 2002 році, а популярність здобули з розвитком YouTube
та його аналогів. Вперше на публіці ролик був показаний в 2003 році. Це був
буктрейлер до десятого романа вампірської саги Крістін Фіхан «Темна симфонія».
Тоді це більше нагадувало музичний кліп, ніж ефективну атаку на свідомість
споживача. Зараз в США над створенням буктрейлерів працюють провідні
кіностудії. В Росію та Україну цей спосіб просування книги прийшов у 2009 році,
але залишається швидше екзотичною заморською новинкою, ніж актуальним способом
просування книг.
Першими просувати
буктрейлери стали книжні видавництва, побачивши в цьому ресурсі новий інструмент
для книжкового бізнесу (в Україні це видавництво «Грані Т»). Потім цю ідею
підхопили бібліотекарі. Проводяться конкурси буктрейлерів. У Херсоні у вересні
2012 проводився конкурс на кращий буктрейлер серед бібліотек Херсонської ЦБС.
Дітей частенько
залучають до створення буктрейлерів. Судячи з їх якості та дитячої фантазії, їм
це явно приносить велике задоволення.
На сьогоднішній день
жанр буктрейлера зробив великий крок вперед. Із звичайних презентацій в стилі
Power Point він перетворився на справжнє мистецтво. Як же створити буктрейлер?
Поради зі створення
буктрейлерів
1. Вибір книги для
реклами. Мотивацій у виборі книг для створення буктрейлера може бути безліч. Це
реклама нових книг, просування книг-ювілярів, створення буктрейлерів,
приурочених до дат і подій, є навіть буктрейлера книжкових виставок.
2. Створення сценарію
до буктрейлера (продумати сюжет і написати текст). Сюжет - це основа Вашого
відеоролика, те, з чого він буде складатися. Важливо внести інтригу і
вибудувати сюжет таким чином, щоб читачеві неодмінно захотілося дізнатися, що ж
буде далі. А дізнатися це можна, лише прочитавши книгу. Відеоролик не повинен
бути довгим, не більше 3 хвилин, так як це оптимальний час, щоб утримати увагу
глядача - потенційного читача.
3. Наступний етап
роботи - необхідно підібрати картинки, відсканувати ілюстрації з книги, зняти
своє відео або ж знайти відео з тематики в Інтернеті.
4. Записати озвучений
текст, якщо це передбачено за сценарієм. Для запису і редагування звуку можна
використовувати програму Sound Forge.
5. Для роботи з відео
потрібно вибрати програму. Для початківців можна використовувати програму
Windows Movie Maker. Ця програма є на всіх ПК, так як входить в пакет Microsoft
Windows. Програма Movie Maker здатна брати і обробляти відеофайли з цифрової
відеокамери, створювати із зображень слайд-шоу, додавати до відео заготовки,
титри, звук, вирізати необхідні фрагменти і склеювати їх, створюючи при цьому
ефектні переходи від фрагмента до фрагмента. Широко використовується для
створення кліпів, відеопрезентацій та обробки аматорського відео.
6. Заключний етап -
відеомонтаж. Вирізати / склеїти кілька фрагментів відео, додати звукову
доріжку, змінити розмір відео, накласти ефекти, переходи.
Буктрейлер до повісті Івана Франка "Захар Беркут"
Буктрейлер до роману Івана Багряного "Тигролови"
Немає коментарів:
Дописати коментар